Treant Protector v novém patchi 16.5.
Patch do testovací verzi pro tento týden je tu! Hlavní novinkou je nový hrdina Treant Protector.
Tento týden jsme se dočkali nového hrdiny, sice trochu nečekaný, ale přece jen ho tu máme - Rooftrellen, Treant Protectora. Dále tu máme pár menších změn a vychytávek, které si rozebereme dole.
Hlášky/zvuky:
Mně osobně se Treant Protector líbí. Jak model tak i spelly vypadají pěkně. Jen u ikonky spellu Overgrowth jsem si všimnul, že vychází z ikonky Frostbite (Crystal Maiden). To je takové, lajdácké, použít stejnou ikonku dvakrát :-).
Nové změny a vychytávky
Když vidíte runu a chcete na ni upozornit - pingnete, a aby vaši spoluhráči, kteří by měli o runu zájem nemuseli sjet obrazovkou až k ní a tím přijít o cený last-hit(y), napíšete jim, přesně co to je za runu, ale to zas přicházíte o čas vy.
Těmto problémům je konec! Nová vychytávka to elegantně vyřešila - stačí pingnout přímo na runu a automaticky napíšete do spojeneckého chatu, která to je runa.
Jednotky (přivolané jednotky, iluze, wardy atd.), které žijí/existují jen nějakou dobu nyní mají (v místě, kde mají hrdinové počet zkušenosti) časovač jak dlouho ještě budou existovat.
V tomto patchi je také změna vzhledu "killed by". Jsou zde využity ty kartičky, které jsme měli v minulém patchi a jejich ikonky, o kterých jsme nevěděli k čemu přímo jsou. Nechybí ani popisky jednotlivých ikonek (typ hrdiny) a jeho spellů. Pro nováčky určitě užitečné. Už to nebude žádné: "Kdo mě to sakra zabil? A čím to sakra udělal?"
V nevydaných materiálech je připravena obrazovka s inventářem s předměty z ingame shopu vašeho vraha.
Dalšími vizuálními změnami jsou: nová animace, když držitel Aegisu zemře a zobrazení léčení Feastem i Lifestealera (je to to samé jako u předchozího patche, kde se přidala tato funkce k některým hrdinům, kteří mají spelly, které instantně léčí).
Kompletní přehled změn si můžete přečíst zde:
GAMEPLAY
- Enabled Treant Protector!
- Ancient Apparition: Fixed Ethereal and Guardian Angel blocking Ice Blast's shatter.
- Batrider: Fixed bug with refreshing old stacks of Napalm after upgrading the ability.
- Beastmaster: Fixed Inner Beast not affecting siege units.
- Chen: Fixed Holy Persuasion working on Spirit Bear.
- Dazzle: Fixed Shadow Wave not doing its damage around the aoe of the last target.
- Doom: Fixed Sphere working under Doom (Sphere will still block Doom).
- Drow: Fixed Trueshot Aura not affecting siege units.
- Lich: Fixed timing on Chain Frost ministun.
- Lone Druid: Fixed Entangle affecting wards.
- Lone Druid: Fixed Battle Cry not affecting other units he owns.
- Outworld Destroyer: Fixed Arcane Orb against wards.
- Puck: Fixed being able to cast Phase Shift while rooted.
- Pudge: Fixed Meat Hook interrupting channeling spells if the target is magic immune.
- Riki: Fixed being unable to cast for a brief moment after using Blink Strike.
- Spirit Breaker: Fixed Charge of Darkness not getting interrupted by ensnares.
- Fixed all heroes having 1 armor more than intended.
- Fixed Medallion of Courage interaction with Magic Immune units.
- Fixed denying an allied Necronomicon unit causing Last Will to hurt you.
- Fixed dying to Neutrals ending your kill streak counter.
UI
- You can now ping runes to let your teammates know which type of rune it is.
- Tranquil boots now update movement speed and armor on the HUD when broken.
- You can now click on player names in the waiting for players dialog to go to their Steam or Dota 2 profiles.
- For units with lifetime (wards, illusions), the XP bar is now used to show lifetime remaining.
VISUALS
- Added a new player-only aegis post-death effect.
- Fixed some spells not obeying the "no screen shake" setting.
- Added healing overhead messages for Mek, Chen, Lifestealer, Necrolyte, and Witch Doctor.
- Added bonus damage overhead message for Lifestealer's Feast.
- Gave Death Prophet's spirits a unique attack effect when hitting buildings.
SOUND
- Added additional dialog for Earthshaker, Pudge, Storm Spirit, Shadow Fiend, and Doombringer.
BOTS
- Bots on medium difficulty or below will no longer try to interrupt channels.
- When doing Rosh, bots will no longer wait for their optimal tank. Now they'll start attacking when more than one hero has arrived, and will use the best tank of the heroes present.
- Bots will no longer consider damage from passives as an indication that a human is intending to attack-to-kill.
- Fixed bug where bots wouldn't use the courier if their stash was empty (even if they had items on the courier).
- Bots will be slightly more aggressive about using couriers that are carrying their items.
Co říkáte na tento patch? Jste spokojeni s jeho obsahem? A jak se vám líbí Treant Protector? Jste rádi, že vývojáři přidali tento týden zrovna jeho?
zdroj: cyborgmatt.com