Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Článek Je to SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy

Je to SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy

Neficek

Neficek

13. 10. 2016 22:01

Ďalšie mračno plné drámy sa vznáša nad Tímom Secret a EternaLEnVY nám poodhalí tienisté stránky tejto organizácie. Zvláštne obchodné praktiky, oneskorené výplaty a čiernu dušu bývalého kapitána Puppeyho.

Reklama

Mno, dôvod tohoto prekladu je jednoduchý. Áno, pôvodný plán bol spraviť nejaký výcuc a mať to do dvoch hodín z krku. Ale akonáhle som sa do Envyho blogísku začítal, pochopil som, že výcuc nebude stačiť. Pôvodne som chcel preložiť aj obrázkovú konverzáciu, ale po uvážení že to prekladám už niekoľko dní som túto možnosť zavrhol.

Ak som nejaké vety nepreložil je to z dôvodu, že som si prekladom nebol istý a radšej som nechal pôvodnú formu. Tento Wall of text prešiel automatickou korektúrou. Bohužiaľ tam nájdete určite mnoho chýb. Či už gramatických alebo prekladových.

Príjemné čítanie prajem.

 


Upozornenie: ok, je to kurevsky dlhý posraný blog. Ale počul som, že Jamesov blog mal 17 strán, takže to nie je až tak zlé.

 

Tím Secret, transparentná organizácia pre hráčov, to je aspoň to, čo si každý sprvu myslí. Keď som prišiel do tímu, bol som hrdý, že som súčasťou tejto organizácie a som si istý, že všetci hráči pociťovali na začiatku to isté. Spýtal som sa Puppeya, či bolo ťažké byť hráčom a majiteľom. Bolo mi povedané, že to nebola pre neho záťaž, ale niečo, čo ho posilňovalo a že sa nemusím báť a mám sa len sústrediť na hranie. Bolo mi povedané, že Kemal je veľmi úspešný muž s niekoľkými svetovými podnikmi a bude sa o nás starať. 

 

Niekedy na Lanke sme spolu hovorili o budúcnosti Secretu a Puppey sa rozhovoril o tom, ako iné organizácie vyjebávajú so svojimi hráčmi a o tom, aký Secret bude iný. Že Secret bude prvý tím v Dote, ktorý bude dostávať 5 ciferný mesačný plat. Sprvu som si myslel, že je to len vtip alebo proste len jeho túžby. Ale ako sme viedli rovnaký rozhovor znova a znova, začal som veriť, že by sa to mohlo stať skutočnosťou. Aj keď som v tom období nedostával žiadny plat, nijak som to moc neriešil a rozhodol som sa tomu uveriť. A som si istý, že zvyšok môjho tímu rovnako.

 

Oneskorené vyplatenie turnaja

Dňa 16. februára 2016 som bol s tímom Secret v Turecku na bootcampe, keď Evan vydal blog: link. Nejak som nad tým nepremýšľal a už vôbec neriešil, pretože som mal čoskoro pred sebou Shanghai Major a jediné čo som mal v hlave, bola DOTA. Pamätám si, ako Kemal a Puppey hovorili s tímom ohľadne tohoto incidentu. Ako je to celé vina Starladderu, že dali ich bankové účty na čiernu listinu. Ako je to Mattova vina, že neodpovedal na emaily  zatiaľ čo bol v nemocnici. Aký sú N0tail/Fly/Evany blbci a nemajú právo sa stažovať a ako si Evany nezaslúži žiadne peniaze a že jej bolo zaplatené len z dobroty ich sŕdc. Výhovorka za výhovorkou, bez uznania akéhokoľvek podielu viny.

 

Potom, čo blog vyšiel, Kemal a Puppey nás uisťovali, že nám sa to stať nemôže. No, bohužiaľ stalo. 

 

Keď turnaj vyplatí peniaze za výhru tímu Secret, Team Secret nerozdelí a nevyplatí peniaze tímu. Peniažky proste len stoja a pokiaľ nezačneš po nich snoriť, proste len ležia ľadom skladom a nepohnú sa od nich nikam.

 

Miserymu dlhovali 182K dolárov do 26. Septembra 2016, ktoré mu boli nakoniec vyplatené naraz. Predpokladáte, že vám organizácia pošle peniaze akonáhle ich dostane, avšak to nie je prípad Secretu, ako to dokazovali znova a znova. Dlhovali mi 36k dolárov do 14. Spetembra 2016. Otázka znie, prečo mi bola vyplatená väčšina výhier mesiac pred Miserym alebo prečo mi dlhovali úplnú náhodnú sumu 36K dolárov, to sa asi nikdy nedozviem. Ale ak si Kemal konečne jedného dňa sadol a poslal mi moje peniaze, prečo neposlal peniaze aj zbytku tímu? Proste tu niečo nehrá.

 

Misery napísal svoj vlastný blog ohľadom jeho situácie a jeho myšlienky: (Link) Pridám len jednu krátku poznámku, komunikácia sa rozhýbala, akonáhle som si zmenil svoj nick na steame na “blog boy” XD.

 

Nielenže sa platby od Secretu svojim hráčom opozďovali. Ale aj platby turnajových organizácií tímu Secret. Ľudia vinili Matta, že čakali večnosť na odpoveď a že robil drahoty v súvislosti s platbami. Ale teraz, keď Kemal prevzal oprate, prakticky sa nič nezmenilo. Len jeden príklad, Epicenter vyplatil výhru EG pred mesiacom (pozn. prekladateľa - turnaj hraný v Máji). Písal som Epicenter, prečo sú platby oneskorené a oni mi odpovedali následovné:

Ahoj,

Ospravedlňujeme sa za meškanie v tejto veci, letel som do Kyjeva. Videl som potvrdenie o zaplatení a bolo to vyplatené k 9. Septembru.

  

Ale áno, trvalo nám to 3 mesiace nepretržitého pripomínania, kým sme dostali peniaze na účet od tímu Secret.

 

Horšie bolo, keď som konfrontoval Kemala s meškaním platieb Epicentera a tvrdil, že "nevie" prečo Epicenter hovoril, že zaplatí až 7 Októbra. A klamstvá jednoducho neprestávali.

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

10% z výhier 

Ani jeden krát sme sa v Secrete nebavili o nutnosti odviesť percentá výhry v prospech organizácie. Bavili sme sa o pravom opaku. O tom, aká je to blbosť odvzádzať % z výhry v Dote, pretože je to nehorázna čiastka. Každému v tíme bolo jasné, že sa nebudú odovzdávať žiadne percentá z výhier v prospech organizácie. Teda až na Puppeyho.

 

Po celý rok som dostával peniaze vo veľmi náhodných čiastkach a nemal som tušenia, z ktorého turnaja peniaze pochádzajú. Požiadal som Kemala mnohokrát počas celého roka, aby mi dal vedieť z kadiaľ peniaze pochádzajú, keď mi posiela prevod. Ale nevyjadril sa mi k tejto veci až do 8. Spetembra. Potom som zistil, že tu je 10 percentný odvod voči organizácií.  A o tejto skutočnosti sme nikdy neboli informovaní.  Terajší hráči Secretu taktiež o tomto "detaile" neboli nikdy informovaní. Toto mi napísal Pie (ktorý je momentálne v tíme Secret), keď som ho o tom informoval:

2:09 AM - Rem: už si dostal peniaze z výhry?

12:09 AM - Rem: vieš o tom, že je tam 10% prize win cut?

12:09 AM - Rem: berie si ho secret

12:10 AM - LITTLE HUMBLE RABBIT: si si istý?

12:10 AM - LITTLE HUMBLE RABBIT: to sa mi nejak nezdá

12:10 AM - Rem: som si 100% istý

12:10 AM - LITTLE HUMBLE RABBIT: ježiš

Vskutku Ježiš. Keď som sa o tomto dozvedel a povedal som to všetkým. Odpovedali mi všetci následovne: "?" Konfrontoval som ohľadne toho Puppeyho a toto bola odpoveď:

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
 
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
 
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
 
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
 
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Úprimne netuším, čo má na mysli tým rozhovorom s Kemalom a jeho právnikom. Potom začal hovoriť o hráčskych platoch. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, v Secret 3.0 nikdy nemal žiaden hráč plat. Takže, aj keď Secret bol v tej dobe na vrchole čo sa týka popularity a aj čo sa týka umiestnenia na turnajoch, tak Kemal / Puppey nielenže nezabezpečili žiadnych sponzorov, ale namiesto toho si od nás zobrali 10% z našich peňazí.

 

Secret neskôr začal platiť hráčov po dobu 3och mesiacov, ale všetky peniaze pochádzajú z PandaTV (niečo ako Twitch). O situácií ohladne PandaTV budem písať neskôr, ale pre teraz len spomeniem, že Secret dostáva takmer 50% peňazí z PandaTV sponzoringu. A ich ospravedlnenie pre vyplácania si takéhoto veľkého percenta zo sponzoringu je, že museli tiež nejako zaplatiť Matta, takže koľko peňazí reálne dostal Matt?  Aj keď som teraz spomenul Metta, aby som bol úprimný,  bolo mi potešením s ním pracovať, je to veľmi šikovný človek, ktorý tvrdo pracoval na Lankách. Aj keď to v skutočnosti posral, bol niekoľko mesiacov v nemocnici s vážnymi zdravotnými problémami. Hlavným vinníkom za vzniknuté problémy bol Secret, za to že nezriadili bankový účet a to vôbec nie je Mattová chyba. Dúfam, že dostal za svoju prácu zaplatené, pretože je tu mnoho fám okolo toho, že sa v skutočnosti tak nestalo. Ak som sa ho počas tohoto roka opýtal či dostal zaplatené, jediná odpoveď ktorá sa mi dostala bol smutný výraz a ignorácia.

 

Ideológia sponzorovania Secret

Po celú dobu od vzniku tímu Secret po TI4, malo Secret vždy veľkú fanúšikovskú základňu. Je jedným z najpopulárnejších tímov a jeden z najlepších (no možno nie jeden z najlepších po Shanghai Major T_T). Tak ako je možné, že Secret nebol schopný za celú dobu poskytnúť plat akémukoľvek hráčovi s výnimkou posledných 3 mesiacov? Ako som už spomenul v úvode, niekedy sa tím bavil o sponzoringu. Puppey často hovoril o tom, ako sú sponzori zdierači a prakticky nám ponúkajú len drobky a že nebudeme pracovať s takýmito sponzormi. Nebudeme spolupracovať s akýmikoľvek sponzormi herných periférií, pretože to nie je cool (steelseries, etc). Ževraj riešia reálnych sponzorov, ktorý ponúkajú skutočné peniaze a nebude to trvať dlho a dosiahneme 5 ciferné platy. "Dôveruj mi" a "Poznáš ma"  lietali vzduchom veľmi často a nakoniec to boli len veľké reči. 

 

Neskôr rozpoviem všetko ohľadne PandaTV dopodrobna, ale teraz si rozoberme to ostatné.

 

To ostatné sú sponzori 100TB, Nvidia, a EGB. Bolo mi povedané, že ani jeden z troch sponzorov nezaplatil Secretu žiadne sponzorské peniaze. Dvaja z nich (100TB and Nvidia) znamenali prakticky žiadne peniaze (elektronika) a od EGB od ktorých sa predpokladali, nezaplatili. Je to jednoducho smiešne, ako sa na jednej strane organizácie ohovárajú, že majú nulový prínos a dávajú reálne málo peňazí do tímu Secret a na druhej strane sa dať dohromady s organizáciami, ktoré neposkytnú absolútne žiadne.

 

Nvidia ponúka grafické karty, ale ešte som nikdy žiadnu od nich nedostal, aj keď mi bolo prisľúbené, že počas našej spolupráce určite jednu dostaneme. Spočiatku nám bola sľúbená 980čka, ale nakoniec sa to zrušilo.  A opätovne sa to zrušilo, keď nám bolo povedané, že miesto toho dostaneme 1080ku, keď ju pustia na trh. Potom čo karta vyšla na trh, nebolo dostatok tovaru na sklade  a do dnešných dní sme nedostali žiadnu video kartu.
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

EGB sú stávkové webové stránky u ktorých by sa predpokladá, že ako sponzor bude platiť reálnymi peniazmi. Zrejme nezaplatil žiadne a ako Kemal hovorí: "Prial by som si, aby platili." Ale prakticky nejakým spôsobom stále spolu spolupracujú, takže EGB pravdepodobne platí (a Kemal pravdepodobne klame), ale predchádzajúci členovia tímu Secret, ktorý hrali pod týmto sponzorom, z jeho peňazí nevideli ani dolár.
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Čo sa týka MetaThreads - sponzor ohľadne tričiek (pozn. prekladateľa: predáva tričká s logom EG), Puppey uviedol, že peniaze z dresov sú prakticky len drobné a že sa za to budú platiť potraviny a iné drobné výdavky. Secret vyhlasoval, že je vo všetkých oblastiach otvorený a transparentný, ale nikdy nám nikdy nepovedal koľko od nich dostávame, aj keď som sa ich na to niekoľko krát pýtal.
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Puppey a Kemal nás vždy na každej Lanke pozývali na večeru a vždy hovorili: "To je v pohode. Platím ja." Pamätám si jednu večeru na Manille. Puppey povedal, že si nie je istý, či bude schopný zaplatiť prepitné, ale že to skúsi. A ja som mu povedal, že nie je nutné v ázijských krajinách platiť prepitné. A on odpovedal: "Prečo to potom nezaplatíš ty?" A až teraz si uvedomujem, že to jedlo zaplatené Secretom v skutočnosti boli peniaze z našej výhry.

 

Keď Kemal prišiel na Manila Major, dostal manažérske apartmá a povedal nám, že si môžme objednať akékoľvek jedlo aké chcem a že to máme účtovať na jeho izbu, že nie je problém. Tak sme to urobili a teraz som si istý, že peniaze v podstate pochádzali z nášho desiatku z výhier.

 

Vždy som bol hráč, ktorý sa domnieval, že mať svoju vlastnú izbu na Lankách je veľmi dôležité. Určite to vždy zabezpečím pre NP, ak sa teda niekedy vôbec na nejakú Lanku kvalifikujeme T_T. Každopádne, Secret nám zvyčajne pomohol zabezpečiť svoje vlastné izby, aj keď väčšinou turnaj zabezpečoval rôzne špeciálne služby vrátane nich. Mnohokrát som hovoril Kemalovi, že som si ochotný zaplatiť za svoju vlastnú izbu v prípade, že nám ju organizátor turnaju neposkytne a vždy na to odpovedal "Nie, to je v pohode kámo, mám to pod palcom, nemusíš sa o to starať, len hraj svoju Dotu". Ak si to zabezpečíme nepriamo sami, stačí povedať.

 

Nie je to tak, že by hráči očakávali, že im ma byť úplne všetko zabezpečené. Chápeme, že nás to veľa krát niečo bude stáť. Len sme si mysleli, že by mali byť takéto veci transparenté, tak ako sa tvrdilo. Chceme vedieť, keď sa peniaze hráčov na niečo míňajú.

 

Organizácia bootcampu v Turecku bola celkom pekná. Hráči si uvedomili, že časť peňazí z PandaTV proste pôjde na zaplatenie poplatkov za služby.  Avšak, kontrakt s PandaTV skončil po 3 mesiacoch v dôsledku toho, že si Puppey neplnil svoju dohodu o odstreamovaných hodinách. Dúfam, že si Kemal nemyslí, že bude platiť prenájom za celý rok z prvej platby od Pandy. Lety na bootcamp a tak podobne, vždy nám bolo povedané, že sa nemáme čoho báť a že Kamel to všetko zabezpečí, tak ako vždy.

 

Vysvetlenie kontraktu s PandaTV

(Ospravedlňujem sa, že táto časť blogu je tak dlhá, ale bohužiaľ neviem, ako inak by som vám to vysvetlil. Asi jedine tak, že vám rozpoviem bezmála celý príbeh.)

 

Ako už som spomínal, 3 mesiace sme dostávali plat a všetky tieto peniaze pochádzali z kontraktu s PandaTV. Vysvetlím vám, ako táto dohoda vznikla a ako to celé prebiehalo až do samého konca.

 

Medzi StarLadderom I-league Season 1 a MDL bol krátky časový úsek. Pýtal som sa môjho tímu, či majú záujem o nejaký ten scrim na prípravu na tento turnaj a vyzeralo to tak, že o to záujem nie je. Takže som sa rozhodol, že by bolo pre mňa najlepšie po Starladdery letieť priamo do Číny, aby si moje telo čo najskôr zvyklo na časový posun, než letieť domov a následne po pár dňoch letieť do Číny.

 

Potreboval som nejaké normálne miesto, kde by som mohol hrať. Dohodol som sa s HUOMAOTV, že mi dovolia hrať v ich kancelárií a že zaplatia môj hotel, výmenou za to, že pre nich budem streamovať.

 

 V tom období som získal obrovské množstvo divákov, pretože čínsky fanúšikovia radi sledujú, ako ma čínsky hráči v hre flejmujú a ja sa len blbo usmievam, pretože nemám ani tušenia čo mi hovoria.

 

Počul som mnoho príbehov o čínskych streamovacích zmluvách a o ich extrémne veľkom finančnom ohodnotení. V tomto období bol Secret v rozhovoroch s Twitchom ohľadne budúcej zmluvy. Napadlo ma, že by bolo zaujímave zistiť, či by nejaká podobná čínska platforma nebola ochotná sponzorovať Secret.

 

Počas toho týždňa som kontaktoval Pandu a usporiadal večeru s jedným z ich najvyšším manažérom. Streamerské kontrakty v Číne sa uzatvárajú za normálnych okolností priamo s hráčom (proste kontrakty neuzatvárajú s tímom). Ponúkli mi 500K USD (jedná sa o extrémne vysokú sumu v porovnaní s normálnymi čínskymi kontraktami), ale povedal som im, že nebudem spolupracovať, ak neuzatvoria zmluvu aj s mojimi spoluhráčmi.

 

Ak by som pristúpil na ich ponuku, pravdepodobne by bola zmluva podpísaná vo Februári, ale keďže som chcel zmluvu pre celý tím, tak tento proces trval dlhšie. V marci sme vyhrali Shangai Major a mali sme s Pandou ďalšiu schôdzku. V tomto bode dohoda znela 1 milión + 250K ako dar za rok a ak by sme získali RTZho/Universa, bude to 1.25 milóna + 250K ako dar. Peniaze by mali byť vyplácané štvrťročne na začiatku každého štvrťroka. Hovorili sme tiež o počte odstreamovaných hodín.

 

Na tomto stretnutí mal Secret prakticky dva ciele. Vyjednať čo najväčšiu cenu, ako to len bude možné a zároveň rokovať o čo najmenšom odstreamovanom množstve hodín za mesiac. Na začiatku sme na streamovanie nemali prakticky žiadne požiadavky (bolo nám jedno koľko kto bude musieť odstreamovať), ale dojednali sme, že sa to vsťahuje len na RTZho, mňa a Puppeya. Puppey povedal, že by mohol odstreamovať tak 40 hodín za mesiac, ale vysvetlil som mu, že je to v poriadku, ak má čo najmenej hodín a že tie hodiny môžu kľudne pridať mne. Veril som, že RTZ bude streamovať, ale vedel som, že sa Puppey moc hraniu nevenuje. Opýtal som sa Puppeya, že či začne viac hrať a streamovať a on ma uistil, že to zvládne a že prišiel čas viac hrať DOTU.

 

Finálna dohoda znela minimálne 30 streamovacích hodín mesačne pre RTZho a Pupeya a 60 pre mňa (pod toto číslo my traja nesmieme klesnúť). Avšak ako tím sme museli dohromady odstreamovať 250 hodín mesačne. Mohli sme si v rámci štvrť roka, ak v mesiaci nestihneme všetko odstreamovať, proste tieto hodiny nadrobiť a ak si poctivo odstreamujeme to čo máme, Panda to nebude riešiť. Počas tohoto stretnutia sme pochopili, že aby sme splnili túto dohodu, budem musieť odstremovať toho ešte viac, za zbytok tímu. Uistil som Pupeyho/Kemala, že by som mohol odstreamovať tak 90 hodín mesačne a že určite splním svoju časť dohody.

 

Pre vysvetlenie na spodnom obrázku sú hodiny, ktoré sme odstreamovali od polovice apríla do konca júna (mesačne).  Vlaste som streamoval aj po tomto období, ale keďže sme nesplnili našu časť dohody, tak som už žiaden ďalší report o odstreamovaných hodinách neodosielal. A to po samotnom zistení, že si Puppey nie len že nesplnil svoju časť dohody, ale ani sa o to nepokúsil. Neodstreamoval si svojich 30 hodín mesačne ako sľúbil, ale len úbohých 12 hodín za 3 mesiace. Vlastne sme podstatnú časť tohoto obdobia boli na spoločnom bootcampe, takže keď ja som mohol streamovať, prečo nemohol on? A keď sme nescrimovali, hrával buď customky, na gitaru alebo chodil von a robil kto vie čo s Kemalom. 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Bez ohľadu na to, že sme mali byť vyplácaný štvrťročne, dostali sme peniaze za prvé tri mesiace streamovania. Čiže čiastka  1.25 milóna / 4 = 312.5K USD. 250K ako dar mala prísť na konci roka, ale keďže dohoda padla skôr, túto položku môžeme ignorovať. O jedinej sume o ktorej môžme hovoriť je 312.5K USD.

 

Tak či tak TI sa blížilo a prakticky som to ďalej neriešil, až pokým TI neskončilo.

 

TI skončilo a ja som sa rozhodol vytvoriť svoj vlastný tím. Secret nás chcelo sponzorovať pod hlavičkou Secret.NA. K niektorým logom sa nebudem vyjadrovať, ale postnem ich sem všetky.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Klasická diskusia medzi vami a Kemalom. Veľa mien veľkých sponzorov hodených do éteru. Ako môžu byť všetci títo sponzori "aktívny", keď sme od nich nedostali ani hovno, teda okrem Pandy. A určite nie je možné, aby nás naraz sponzorovali PandaTV + HuomuoTV, keďže sú si navzájom konkurenti a to isté platí pre RedBull + Monster. Rozprával som sa s manažmentom iných organizácií a povedali mi, že nie je absolútne žiadna šanca, že by sa niekto z veľkých sponzorov ako Coca Cola mohol zaujímať o Secret.

Kemal: Hoj vyzerá to, že si zaneprázdnený, ale napíš mi ešte pred odchodom. Hovoril som s Bulbom a chcem zistiť, či nechceš vytvoriť NA tím.

EE: Hoj. Z dôvodu tím sponzoringu, môžem vedieť o akých sponzorov ide, pretože môže vzniknúť konflikt.

Kemal: Aký konflikt?

EE: Zatiaľ žiadny. Ale chcem vedieť aký sponzori bez ohľadu na to.

Kemal: Máš na myslí tích s ktorými som hovoril.

EE: Áno

Kemal: Tí, ktorí sú momentálne aktívny sú Panda, humao tv, monster, redbull, Nvidia, Asus, benq a Nike.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Prakticky tu nič moc nebolo napísané . A naozaj sa mi nechcelo reagovať po tom, čo vymenoval všetkých tých sponzorov.

Kemal: Dominoes a Coca Cola majú záujem spolu s airolinkami Emiratov a Turecka. Ale na týchto dvoch posledných treba ešte zapracovať. A naviac teraz vedieme rozhovory s Perfect Wolrd o pridelení CEO názvu. Chcejú nás viac zviditeľniť v Číne.  Zohnať sponzorov chce viac čas a získať Pandu a Nvidia nám zabralo niekoľko mesiacov.

EE: I got called up. Všetko toto znie trochu bláznivo.

Kemal: Čo si tým called up myslel?

EE: Mal som hovor. S theebanom.

Kemal: A čo hovoril?

  

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Gatorade 

Kemal: Nové EG - Zai, RTZ, Crit a PPD. Možno bez PPDho.

EE: Dokončujem veci okolo zostavy tímu. Porozprávam sa s tebou keď to všetko dokončím. Možno zajtra alebo neskôr.

Kemal: Ako vyzerá teraz váš rooster? Zabudol som ti povedať, že drink Gatorade sa chce s nami tiež porozprávať.

EE: Práve teraz nie je náš rooster kompletný. Chápem, že Secret je organizácia, ktorá sa zameriava v provom rade na hviezdy a rešpektujem to. Gatorade, RedBull a všetci ostatní sú super sponzori. Ale som z toho trochu zmätený, pretože prakticky nechápem, čo nám títo sponzori môžu ponúknuť.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Tu ma trochu zflejmoval :(

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
15K mesačný plat chlapci

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Už som hovoril s Pandou a pochopil, že dohoda je úplne mŕtva.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
BULBA T_T

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Toto je Kamelová klasická výhovorka, ktorú používa. Tieto výhovorky s ospravedlním, že je na dovolenke uvidíte aj v Miseryho blogu. Zrejme práca s peniazmi už špinavá nie je. Žiadny email z pred pár mesiacov mi neprišiel. Je to hovadina. Aj keď som hľadal, nič som vo svojich emailoch nenašiel.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Ako som si myslel, je to blbosť. Nemôže si spomenúť, kedy ten zoznam poslal.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Rozprávali sme sa o grafických kartách od NIVIDIA, ktoré sme mali sľúbené pred 8mimi mesiacmi. Povedal, že ich dostaneme tak o 2-3 týždne. Prešlo 6 týždňov od tohoto rozhovoru.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Ako si môže byť tak istý, že sa nejaká dohoda vôbec uskutoční. Už som sa rozprával s ľuďmi z Pandy. A na 100% sa tak nestane. Proste sú to kecy.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Pred Shangai Majorom aj ´na večeri po Shangai Majore sme dostali sľub, že keď uzatvoríme kontrakt s Pandov, budeme dostávať minimálne výplatu v hodnote 12K. A údajne dosť pravdepodobné, že až 14-15K. Tieto slová vyšli z úst Kemala, ale taktiež aj z Puppeyho. V tomto čase bol kontrakt na 1 milión USD + 250 K ako dar za rok. A bol mi sľúbený plat 12k. Po zmene zostavy v tíme nový kontrakt znel 1.25 milióna + 250k ako dar za rok. (pozn. prekladateľa z dôvodu, že sa EE zamotáva):
Takže pri kontrakte 1m+250k znel plat 12K. Potom keď uzavreli ten druhý kontrakt  (1.25m + 250K) a prakticky nedostali ten dar, pretože po troch mesiacoch zmluva padla, tak stále by mala byť výsledná suma 1.25 milióna (1.25Mill = 1Mill + 250K v daroch). Čiže jeho plat za tie tri mesiace nemôže byť 8K, ktorý si Kamel ospravedlňoval dôvodom, že nedostali dar.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Dostali sme od nich platbu v hodnote 3 mesiacov, pretože dohoda znela, že sa platby budú vyplácať štvrťročne. 1.25Mill / 4 = 312.5K USD. 120K ude hráčom (5 hráčov * 8K * 3 mesiace), 3K išlo do Distilled (1K * 3), 45 K išlo trénerom/manažérom (Aui/Theeban/Matt). Ostáva 144.5K USD alebo lepšie povedané 46%. Samozrejme možno si Secret nenechal tieto prachy vo vlastnom vrecku a použili ich na zaplatenie ich ďalších hier, SEAcret a za nájomné za dom za celý rok. Ale v tom prípade je to v prdeli. Tieto peniaze pochádzali priamo od tímu a polovica z týchto peňazí by určite nemala ísť na vecí, ktoré s ním priamo nesúvisia. Je smutné, že nemôžem povedať komu všetkému ešte dlžia peniaze, pretože ešte veľa ľudí nedostalo zaplatené čo im patrí. Možno neskôr, ak dostanem povolenie, tak to poviem. Ale Secret momentálne dlží omnoho viac peňazí a v skutočnosti ich tu opisujem v omnoho lepšom svetle, než si zaslúžia.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Chlapec z 100TB sa snažil spraviť to čo sľúbil. S nikým nevyjebal. The only guy he fucked was Kemal by out negotiating him.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Nie je to prvýkrát, čo som počul o dohote s 100 TB, ale je to prvýkrát, čo som počul, že všetci ostatný sponzori nám vlastne nebudú nič platiť (tak ako EGB).

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

I fucked up and mistakened him talking about the panda contract for our contracts

I’m just raging embarrassingly im sure.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

 

 

O dva dni neskôr som písal Puppeyovi:

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Trošku zlyhali moje matematické výpočty. Tak či tak veľká časť peňazí proste chýba.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Diskutovali sme o našich platoch v hodnote 15k potom čo nás začala sponzorovať Panda.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Dohoda bola nastavená iba ohľadne Doty a iba 50% z toho všetkého sa vrátilo späť do nej.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Nechápem prečo sa stále spomína ten dar 250k, keď diskutujeme o 312.5K USD, ktoré boli odoslané a prijaté.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Nikdy nepovedal 8K

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Puppey tvrdí, že peniaze si zaslúžia len 3 osoby (RTZ, ja, Puppey). Prakticky som si po tomto rozhovore myslel, že len RTZ/ja a Pupey nakoniec dostanú výplatu 15 a zbytok tímu dostane 8K. Nakoniec to bol veľmi zlý predpoklad.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Po tomto som nadobudol presvedčenie, že "Sľubujem vám, že dostaneme každý správny podiel, ako som predtým sľúbil" a "Snažím sa robiť veci správne" znamená, že dostanem 15 K plat, ako bolo sľúbené. Trošku som sa mýlil, ako uvidíte neskôr.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Nechápem, prečo sa tieto záležitosti musia odkladať. Prste nie je dôvod na niečo čakať. Len som sa proste bavil o peniazoch, ktoré už majú dávno vo vrecku.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Áno prakticky ten príbeh píšem teraz. Ale ak mám byť úprimný, žiaden príbeh som v tej dobe nechcel písať pretože som si myslel, že svoj dohodnutý plat v hodnote 15 K dostanem a že nebudem písať nejaké sračky len kvôli tomu, že sa platby opozďujú a že chlapci sú skurvene veľmi lenivý. Avšak Misery/W33 prišli zamnou a povedali mi, že s nimi majú tiež problémy. Až po tomto som sa rozhodol napísať tento krátky blog, ale prakticky som tu ani moc nechcel o Puppeyovi písať. Toto rozhodnutie sa zmenilo až po tejto časti tohoto blogu.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Tento rozhovor sa odohral v iný deň. Veril som v to, čo vyšlo z našej konverzácie "Dám každému spravodlivý dieľ, tak ako som sľúbil", čiže 15K. Proste si to len prečítal a ďalej ma ignoroval.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Toto je deň, kedy som sa dozvedel, že odovzdávame 10% z výhry Secretu. Podľa môjho názoru, ak by Kemal do toho exelového dokumentu nenapísal 18%, s najväčšou pravdepodobnosťou by to žiaden hráč nikdy nezistil.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Nechápem čo sa má do toho čo zapájať Kemalov právnik. 90% našich výhier pochádzalo so Shanghai Majoru alebo z obdobia pred tým a nikdy pred tým sme nemali plat. A ponuka platu prišla priamo od Pandy.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

Nikdy sme sa nebavili o tom, že budeme odovzdávať percentá z výhier. A neexistuje, aby sa z našich 10% platil manažér. Secret vyhral tento rok viac ako 2 milióny dolárov a 10% z toho je 200k USD (okrem výhry z TI). Keď sme nastúpili na TI, Valve dávalo podpisovať dohody ohľadne týchto odvodov.  A samozrejme tam neboli spomenuté žiadne 10% odvody z TI výhier, pretože sme sa v prvom rade na nič takom s nikým nedohadovali.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Budem pokračovať rozhovorom s Kemalom, potom čo som viedol rozhovor s Puppeyom (možno pridám aj druhý rozhovor). Popravde formátovanie týchto všetkých logov je dosť náročné a neviem či vám niečo viac ukážu (pozn. prekladateľa - s tou náročnosťou súhlasím), ale nejak to ukončím. Nejaké informácie som začiernil, nakoľko som nedostal súhlas druhých strán to zverejňovať, ale prakticky to ani nie je dôležité.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
"Pošlem ti to zajtra" - dal som mu dva dni a opäť pošlem ti to zajtra!

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
V skutočnosti som trochu zmetení ten problém s kanceláriou. Nie je možné, že by potreboval nejaké veci z kancelárie, ktorú sám vlastní. A pravdepodobne ani nečítal čo som napísal. Pretože píšem že chcem svojich 21K ktoré mi prakticky dlžia z dohodnutej výplaty 15K. A nevyzerá to, že by to popieral. Ale neskôr uvidíte, že tak urobí. čo už, napíšem mu v pondelok.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Hej kurva je utorok a ty mi znova píšeš, že sa na to pozrieš zajtra... Ako to myslíš, že sa mýlim. Nemôžeš mi to napísať skôr a neplytvať mojím časom niekoľko dní?

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Rozprávali sa vôbec spolu Kemal a Pupey? Ako mi môže Puppey povedať, že nevie o čom som sa s Kemalom rozprával a teraz zase naopak.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Spýtal som sa Epicentra, Secret už dostal zaplatené. Zisťoval si to vôbec? Pravdepodobne nie.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Opäť ten istý obrázok, keď som zistil, že odvádzame 10%. Nikdy by som to nezistil, ak by mi W33 nepovedal, že mu chýbajú nejaké peniaze a ja som to nezačal preverovať.

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
Vráť sa Kemal ... Potrebujem ťa! Prečo má každý týždeň opúšťaš T_T.
A daj mi moju grafickú kartu.

 

Mimochodom, asi som prišiel na koniec príbehu s Pandov. V podstate pointa znie, že to bol náš prvý platiaci sponzor, ktorého ani Secret nenašiel sám. Potom Pupey nezvládol dodržať svoju časť odstreamovaných hodín a tak zrušil kontrakt. Potom začali klamať o našom plate a o zadržaných 46 percentách sponzorských peňazí, ktoré údajne dali na  veci nesúvísiace s Dotou (manažér, tréneri už predtým najatí). A mnoho ľudí, ktorí mali byť zaplatení, doteraz neboli.

 

Puppey

S Puppeyom sme si boli počas roka veľmi blízky. Nie je to človek, ktorý by niekoho chválil. Zvyčajne sa skôr so všetkých chvastá a všetko flajmuje. Raz na MDL, zatial čo zase ohováral niekoľko ľudí, som sa ho opýtal: "Ako to, že stále niekoho flejmuješ. Existuje vôbec niekto koho máš rád?" Odpovedal mi: "Mno ... mám rád svoju mamu, moju priateľku ... teba." Bol to celkom gay  moment, ale bola to natoľko silná situácia, že som si ju zapamätal. Po Shanghai Majory sme sa rozprávali a on mi povedal, že som najlepší kolega, ktorého kedy mal a že by chcel hrať so mnou navždy. Ja som mu vtedy povedal to isté. Pamätám si na jednu situáciu počas Epicentra, keď sme ja a RTZ zahrali jak z pomocnej školy a mne vytkol len nejaké drobnosti a s RTZ to rozoberal podstatné dlhú dobu. RTZ sa ho opýtal: "Toto nie je fér, prečo nesprdneš aj Envyho trochu viac, tak ako mňa." Puppey mu odpovedal:"pretože ho poznám, je to dobrý kamarát a on to už dávno pochopil."

 

Neskôr budem spomínať ďalšie príbehy, ale pamätný moment pre mňa je ten z TI. Potom, čo sme prehrali s LGD, zamestnanec Valve požiadal Puppeyho o rozhovor ohľadne našej prehry. Povedal mu:"Prečo sa nespýtate človeka zodpovedného za našu prehru na TI a nespravíte rozhovor s ním (naznačujúc mňa)." Vtedy som tam nebol, ale niektorý z mojich ex-spoluhráčov povedal: “To nie je pravda Puppey.” Potom sme spolu nehovorili niekoľko dní, aj keď sme na seba narazili na seba v tréningovej miestnosti, ani sme sa na seba nepozreli. V týchto dňoch sa rozprával s niektorými mojimi bývalými spoluhráčmi a snažil sa ich presvedčiť, že je to celé moja vina. Ale ak mám byť úprimný, s týmto ani tak nemám problém. Ten problém nastal deň po Grand Finále. V ten čas sa už pokúšali Secret sponzorovať môj nový tím. Puppey a ja sme sa stretli na izbe a hovorí mi, že by sme mali zostať priateľmi.  Rozprávali sme o tom čo sa stalo za posledný rok a začal blejmovať Artoura, za všetko čo sa stalo Secretu. Povedal som mu:"Absolútne nič z toho ma netrápi. Len som mal pocit, že budem ďalší bývalý spoluhráč, ktorého budeš ohovárať pred všetkými. Myslel som si, že má nenávidíš a že si myslíš, že som zodpovedný za prehru na TI ." Odpovedal:"Nikdy som ťa kvôli ničomu neohováral, kto ti to povedal?" Potom prišiel ku mne a prišlo z jeho strany objatie. To objatie je asi môj najnasratejší moment v mojom živote.

 

Lenivosť

Puppey je jedným z najuznávanejších hráčov na scéne. Proti tomu nemám žiadne výhrady. Nechcem spochybňovať jeho schopnosti alebo čokoľvek iného, len chce hovoriť o jeho osobnosti. Je pravda, že je charizmatický človek s vysokou mierou sebadôvery, ale teraz verím, že buduje svoju sebadôveru tým, že sa na všetkých ostatných pozerá z výšky.

 

Počas celého roku bol vždy lenivý. Sprvu som si myslel, že je proste odpálený po prehre na TI5 a chápal som to, ale nakoniec som si uvedomil, že to je inak. Za celý čas až do TI bootcampu na konci Júna, prakticky nehral absolútne žiaden pub.  Hrával v priemere tak 5 pubov mesačne. To sa zmenilo len v pár prípadoch, keď sa blížilo TI a raz keď hrál 10 hier Earth Spirita po MDL. Vždy tvrdil, že bol zaneprázdnený záležitosťami ohľadne Secretu a inými povinnosťami. Ale aj počas nášho bootcampu alebo samotnej súťaže hral maximálne customky. Ok, ak nepotrebuje hrať, je to v poriadku, ale problém bol, že sa náš kapitán vo všeobecnosti neprišiel ani do tréningovej miestnosti. A to sa stalo na každom Majore včetne Shangai Majoru. Počas Frankfurt Majoru pravdepodobne hral 20 hodín Legion TD a ak beriem do úvahy len zriedka prišiel do tréningovej miestnosti. Zápas s  Vici Gaming bol posunutý na 6 PM, pretože sa nedostavil na 5PM. Všetci hovorili niečo ako: "Kde je Puppey?" Nastal deň pauzy medzi zápasmi s VG a EG, takže sa o 6 ráno Puppey rozhodol opiť a spať až do večera do 6tej. Nasledujúci deň sa ani neukázal.

 

Ak sa posunieme ďalej, až do Shanghai Majoru sme prakticky nehrali žiaden scrim (do Shanghai Major bootcampu) a Puppey hral prakticky len pár pubov. Na Shanghai Majori sa jedna vec zmenila. Nie, Puppey nezačal hrať z ničoho nič puby, ani neprestal chodiť neskoro takmer každý deň, ale každý deň sa dostavil do tréningovej miestnosti. Za tento event hral prakticky dva puby a počas jednej tejto hry, ktorú hral miesto toho, že by zase pil počas jednodňovej prestávky,  mi napísal, nech si s ním idem zahrať pub. Nepil ani raz počas celého eventu, ak nepočítame after party. V tréningovej miestnosti hrával stále Elemental TD, ale aspoň tam bol a morálka neupadala.

 

Keď sa presunieme ďalej k Manila Majoru, prakticky sa nič nezmenilo. Nehral žiadne puby, tak ako obvykle a aj keď sme získali zmluvu s Pandou, ani sa nepokúsil na tom nič zmeniť, aby dodržal dohodu.  Možno, keď je doma môže byť proste zaneprázdnený, ale na bootcampe/evente, kde sme všetci spolu, nie je možné, aby bol zaneprázdnený o nič viac ako my. Po príchode na Manila Major sme sa rozhodli, že budeme každý deň v 10 AM v tréningovej miestnosti. V ten deň nešiel spať a chlastal s PGG a celý druhý deň mal opicu.  Prakticky sa neukázal ani na dohodnutom scrime s Newbee okolo 3PM a musel nám standinovať náš coach Theeban (2404412433 match ID - škoda, že už je táto hra nedostupná).

 

Je to  SECRET DRAMA, napsala - by EternaLEnVy
i Zdroj: DOTA2.cz
V tom období bola v tíme proste silná cancer nálada a bolo som proste plný sračiek. V tú dobu ma Puppey veľa krát poriadne urazil, ale z času na čas prejavil uznanie. Ako vidíte na screene aj po tom čo napísal tieto povzbudzujúce slová, na druhý deň meškal 90 minút. (To bolo počas Manila Majoru)

 

Tu noc, keď Universe odchádzal z EG sme ja,on a 143 (aka Rose...) viedli pár hodinovú diskusiu. Pred ňou, som mal rozhovor s Puppeyom. Povedal mi, že chce za tým všetkým postavať múr, že je kurva čas prestať krúžiť okolo seba, že sme na úplnom dne, nemáme čo stratiť a že sa musíme pokúsiť znova vyšplhať na vrchol. Tiež mi povedal, že sa ku mne správal nečestne a že sa to odteraz už nestane Rozhodol som sa mu veriť a podporovať ho ako som kurva najviac dokázal počas zbytku roka. A keď sme s Universom večer rozoberali jeho problém, že sa dostatočne Puppey nesnaží, bránil som Puppeyho toľko, koľko som len mohol. Povedal som Universovi, že to bude inak, že sa Puppey zmení, že sme konečne pochopili, kde sme sa až ocitli a že sa konečne zdvihneme zo dna. Dokonca mi v tú noc aj vyhŕkla slza. Naozaj som chcel, aby sme zostali pohromade.

 

Od začiatku som Puppeyho podporoval. Keď som prvý krát prišiel do tímu pomyslel som si, že je to veľmi arogantná osoba, ale povedal som si, že je to spôsob ako si udržať disciplínu, prakticky hľadajúc akékoľvek ospravedlnenie, aké som mohol nájsť vo svojej hlave, aby som ho bránil. Či už mal pravdu alebo nemal, nikdy som ho pred mojím tímom nezhadzoval a vždy som s ním takéto situácie riešil v súkromí. Keď sa s ním tím hádal na TeamSpeaku, poslal som im správu, aby sa upokojili, že je to ich kapitán a že rešpektovanie kapitána je základom každého tímu. A tento chlapec mi klamal do mojej tváre až do samého konca.

 

Prejdem rovno k bootcampu na kvalifikáciu na TI, ktorý bol po Manila Major. Veci išli úžasne, Bulba priniesol veľa nových nápadov a mali sme pocit, že sa učíme niečo nové každý deň. Potom po kvalifikácií, aj keď sme mali "ísť ďalej", Puppey rozhodol, že by sme nemali ísť na Nanyang, pretože nám nezabezpečili letenky do business class, ale len do ekonomickej triedy. Takže sme nešli na Nanyang ani sme sa nekvalifikovali do BTS. Už viac ako mesiac sme nemali žiaden Scrim a stratili sme všetkú nadobudnutú dynamiku.

 

Toto bol asi ten moment, kedy som začal naozaj nenávidieť Puppeyho. Nakoniec vás klamstvá dostihnú. Nevadilo by mi mať despotu v tíme, keby aspoň robil to čo sľúbil, že robiť bude. Ale keď je len proste lenivý, len klame a chrlí zo seba len vety ako:" Keď hovorím ja, ty len počúvaj", tak je to proste nechutné. Aj keby sme ho ja a AUI tým rušili, nemá právo nám niečo také povedať.

 

Konečne začína bootcamp v Kalifornií. TI tlak na nás začína doliehať. Možno preto, že Puppey konečne začína hrať puby, snaží sa oveľa viac a je oveľa vážnejší než predtým. Prial by som si, aby to bola pre nás dobrá správa, ale bohužiaľ to znamenalo len to, že sa z Puppeyho stáva väčší kretén. Aj keď sme sa dohodli, že trénerov postavíme v hierarchií nad hráčov a to včetne kapitána, začal s nimi jednať ako s hovnom. Myslím si, že proste keď je človek celý rok lenivý, ťažko sa s tým dá vyrovnať.

 

Prejdem rovno k TI. V tomto bode som bol naozaj z Puppeyho sklamaný a nie som sám. Snažil som sa, ako to len bolo možné. Ale v jeden scrim deň som to proste posral. Puppey bol vtedy pár dní pasívne agresívny a Pieliedie mal proste ťažkú hru a bol proste nepríjemný. Povedal som Piovi, aby zavrel už hubu. Po zvyšok scrimu, aj keď sme ja a Pie sedeli vedľa seba a chápali, že sme stále priatelia, Puppey bol naďalej na mňa pasívne agresívny. Po hre sme sa ospravedlnili jeden druhému (Pie a ja) a prakticky sme to už vôbec neriešili. V mojom živote nemám s nikým toľko odohraté, čo s Pieom. Puppey, ktorý nepočul naše vzájomné ospravedlnenie, naďalej do mňa hustil.  Povedal som mu nech vychladne a on mne, že ak mám s ním problém, že sa mám ísť pojebať.

 

O 20 minút neskôr idem s ním osamote do hráčskej jedálne. Hrali sme spolu rok, ale toto bolo poprvýkrát čo som na neho nejak prudko reagoval. Napriek tomu by ste mohli povedať, že sa zo všetkých síl len snažil nevzbudzovať záujem o to, čo musím vyrieknuť. Nakoniec mi len začal recitovať, ako sa on riadi pravidlami viac než hocikto iný (čo nie je pravda), ako rozpráva so všetkými autoritatívnym tónom z dôvodu disciplíny a že prakticky nemá žiadny problém a že všetky jeho problémy sú drobnosti a nemá zmysel o nich diskutovať. Jedno z našim pravidiel na TI bolo, že vždy zostaneme spolu všetci piati pokope. Po večeri odišiel niekam s Mattoma a zvyšok tímu bez neho po večeri išiel sám do tréningovej miestnosti. Už sme sa nikdy o tomto konflikte viac nerozprávali.

 

Sebecký a agresívny

Puppey sa zvyčajne vie ovládať a je to veľmi sebaistý človek. Nie som si istý, či je to preto, že je už na scéne nejaký ten čase alebo skrz niečo iné. Je to pravdepodobne kombinácia viacerých vecí. Nesnažím sa povedať, že jeho sebavedomie je egoizmus. Snažím sa medzi tým rozlišovať.

 

Tým, že som ho nazval egoistom chcem povedať, že každého len flejmuje. Či už to je SirActionSlacks je blbý klaun a že ľudia, ktorí ho majú radi sú retardi (mám rád Slacksa XD, som retard). Alebo flajmovanie každého bývalého hráča okrem Zaia (možno preto, že Zai neargumentuje naspäť). Z času na čas ani neviem ako a kde k tým ľuďom príde a každého len fejmuje. Veľmi zriedkavo ľudí ocení, vždy to otočí tak, že to nevyzerá ani ako chvála. Napríklad, keď OG vyhrali Frankfurt Major a chválili sme N0taila, povedal: Niektorí ľudia si zaslúžia vyhrať a iní sú proste nimi ťahaní nahor. Všeobecne, keď chváli ľudí, vždy sa vás snaží o niečom presvedčiť a vždy sa to musí vrátiť k nemu. Ako, keď chválil Universe/RTZ predtým ako sa pripojili a hádzal na nich špinu po tom, čo odišli.

 

Ale prakticky to nemalo dopad na naše tímové prostredie. Ak mám byť úprimný, bolo to niekedy viac menej vtipné a bolo zaujímavé si vypočuť niektoré jeho názory.

 

Na čom záležalo bolo,  že si nikdy nepriznal, že sa mýli. Vždy sa na niečo vyhovoril, tým či oným spôsobom (viď obrázky). Po Manila Majore mi povedal, že by som sa nemal pýtať prečo prišiel neskoro alebo sa vôbec neukázal, ale že by som mu mal dôverovať, že čokoľvek robí je dôležité a pre náš tím. Vo všeobecnosti veci zostávajú v kľude, keďže sa Puppey nerozohní príliš rýchlo a predtým, ako s ním začneš "ťažko" argumentovať, si povieš: "Kašlem na to, nemá to význam". Niekedy sa ale niektoré záležitosti vyhrotia.

 

Zakaždým, keď sa veci vyhrotia a začneš s ním argumentovať, tak vám položí jednu otázku:"Chceš vedieť kto má pravdu a kto sa mýli? Poď sa biť!" Počas MDL s2, keď sme nejakú dobu mali zlé výsledky, W33ha a Puppey sa dostali do potyčky. Puppey vstáva zo stoličky, priskočí pred W33ho a do tváre mu kričí: " CHCEŠ SA BIŤ? PRESTAŇ ZABŔDAŤ!" Všetci vtedy stíchli. Po celú dobu čo bol W33ha v Secret, bol na neho agresívny.

 

Počas Manila Major bootcampu (opäť sme mali zlé výsledky) sme prehrali scrim a Puppey a RTZ sa hádali o tom, kto čo zle zahral. Vstúpil som do hádky pretože som si myslel, že bolo dôležitejšie hovoriť o pickoch. Puppey nesúhlasil a trošku sme sa pohádali. Onedlho Puppey jebol do stola a písmenká z klávesnice začali poletovať po celej miestnosti. Ako aj predtým, všetci sme len ostali ticho. Hoci na rozdiel od minulajška, nadviazal ukázaním prostom na všetkých a povedal:"Ak sa chlapci chcete rozprávať o tom, kto má pravdu a kto nie, prečo si to nerozdáme?"

 

Ak mám byť úprimný, keď sa tieto dve situácie stali, moc som to neriešil. Bez ohľadu na to  som vtedy jednoducho veril v Puppeya, takže ma to nejak nezasiahlo. Poprvýkrát, keď to spravil W33ha, tak som mal strach čo príde. Ale, keď to spravil mne a RTZmu, tak som to proste prijal a pomyslel som si: mno, keď je takto nasratý, tak som asi niečo posral.

 

A teraz si myslím niečo iné. Naneštastie prakticky nemám moc dôkazov ohľadne týchto tvrdení. Ak ma Puppey obviní že klamem, tak ma jedine môžu podporiť bývalí spoluhráči. Hoci to nesúvisí, mám dôkaz ohľadne iného incidentu.

 

 

K tomuto videu mi povedal Puppey, že hral hrozný pub. Kuroki a Zai hrali nejakú customku a proste sa zabávali. Puppey sa naštval a hodil slúchadlá do monitoru.  Mimochodom monitor sa rozbil, takže Secret musel zaplatiť nový. Keď som sa ho pýtal na tento incident, že len odhodil slúchadlá trošku viac nasrate a že monitor bol asi vadný a to je dôvod prečo sa rozbil. Vtedy ešte nevedel, že mám toto video. Bolo to tesne pred Shangai Majorom. A poČas neho som mu ho ukázal. Povedal mi, že ak ho niekde zverejním, vyhodí ma zo Secret. A keďže už nie som v Secret.... Sľúbil som mu vtedy, že toto video neukážem nikomu okrem tímu. A tento sľub som práve porušil a dúfam, že to bude posledný sľub ktorý poruším.

 

Záverečné vyhlásenie

Bol to kurevský dlhý blog. Pôvodne som to chcel zverejňovať po častiach, ale to by som nebol ja. Dúfam, že si to ľudia prečítajú celé.

Každopádne,  Secret mi dlží $29333 za 10% odvody z výhier, ale moc neočakávam, že tie peniaze niekedy uvidím. A už vôbec tých 21 K z PandaTV platu. Dúfam, že ma vyplatia aspoň z ostatných turnajov, keď začnú vyplácať (Epicenter už peniaze poslal. Secret stále tvrdí, že nie.) Poznám veľa hráčov a trénerov, ktorí ešte nedostali zaplatené. Uistite sa chlapci, že dostanete zaplatené! Jo a je tu ešte tá grafická karta, ktorú mi sľúbili pred pol rokom.

Do riti, práve som si uvedomil, že Secret kúpilo drony, najali porno-herečku a nejaké modelky počas TI. They also flew in two of the CSGO girls. Pritom všetko je to  v poriadku, ale po zisteniach z tohoto roku mi niečo hovorí, že to asi nepriamo pochádza z vreciek hráčov.

Secret nás stiahlo približne o 340K USD (za predpokladu, že vyplatili všetkých, čo sa bohužiaľ nestalo a ak si EGB/Meta neúčtovali nejaké poplatky). Každopádne som si istý, že sa táto suma vzťahuje na všetky výdavky v priebehu celého roka. Sakra, ak chlapcom zo SEAcretu ponúkli plat, pochádza odtiaľto. Hráči ako W33/Misery dali dohromady Secretu bezmála $56000 z výhier bez toho, aby dostali za celý rok čo i len jednu výplatu. Ja som im dal $29333 a dostal od nich 24K ako plat, teda spolu -5K za rok. V skutočnosti sme vlastne míňali peniaze za to, aby sme mohli hrať za Secret.

Bol to dlhý rok a asi môj najlepší a nezabudnuteľný rok s Dotou. Aj keď druhá polovica roka bola brutálna, nechcem na ňu zabudnúť a poučím sa z nej.

Som si istý, že ľudia budú rozoberať moju ústnu dohodu a hovoriť, že som sprostý, že som neuzavrel zmluvu písomnú. No, možno som. Bez ohľadu na to, tento rok rozbieham svoju vlastnú organizáciu a požiadal som svoj tím, aby boli sprostý a verili mi. Tím čím chcel byť Secret, dúfam nakoniec ja privediem k realite.

Zdoj: npgame.gg

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama